Piątek 9 czerwca 2017 r.

1. „Zeszyt w chmurze” – Ewa Kacprzak

Zeszyty w chmurze to zeszyty w usłudze Office 365, tworzone w programie OneNote za pomocą kreatora Class Notebook. Jest to uniwersalne i rozbudowane narzędzie do tworzenia notatek i planowania, udostępnione przez firmę Microsoft dla użytkowników systemów Windows. Użytkownik poza tekstowymi notatkami, posiada również możliwość tworzenia złożonych dokumentów, zawierających szkice i rysunki, grafikę czy też wycinki ze stron internetowych. Każdy ze stworzonych z poziomu aplikacji OneNote notesów jest automatycznie zapisywany i synchronizowany w chmurze, udostępniają one osobisty obszar roboczy dla każdego ucznia, bibliotekę zawartości materiałów informacyjnych i obszar współpracy na potrzeby lekcji i kreatywnych działań.

2. „Zamiast papierowych sprawdzianów” – czyli jak wykorzystać Microsoft Forms w edukacji – Katarzyna Iwanicha – Łoś

Masz dość kserowania sprawdzianów i tony papieru?! Pozwól uczniom przygotować klasówki za Ciebie.Microsoft Forms to część programu Office 365 dla Edukacji, która pozwala nauczycielom i uczniom szybko i łatwo tworzyć niestandardowe sprawdziany, quizy, ankiety, kwestionariusze i inne. Podczas tworzenia i odpowiadania na przygotowane pytania możesz używać dowolnej przeglądarki internetowej, nawet na urządzeniach mobilnych. Forms to proste narzędzie, które zmieni Twoją pracę. Przekonaj się sam na warsztatach…

3. ” Od kodowania do majsterkowania, czyli jak w 60 minut stworzyć własny pad do kontroli? ” – Łucja Kornaszewska – Antoniuk; Fundacja Orange

Program będzie obejmował: zapoznanie się ze środowiskiem Scratch i poznanie jego podstawowych funkcjonalności poprzez modyfikację przygotowanych przez nas programów; zapoznanie się z kontrolerami Makey Makey; wspólne przygotowanie i zaprogramowanie pada do gier; testowanie pada.

4. „Rozszerzona rzeczywistość  w pracy Samorządu Uczniowskiego i na lekcjach języka angielskiego”– Adrianna Niesłuchowska

Warsztaty przedstawiające teoretyczne i praktyczne wykorzystanie aplikacji Aurasma do tworzenia rozszerzonej rzeczywistości. Podczas warsztatów uczestnicy  dowiedzą się  jak tworzyć swoją własną rozszerzoną rzeczywistość, zostaną zaprezentowane sposoby wykorzystania RR do nauki języka angielskiego oraz jak RR została wykorzystana przez Samorząd Uczniowski.

5. „Garage Band” w pracy nauczyciela muzyki – Adam Łukawski

Aplikacja „Garage Band” to darmowe studio nagrań, które bezpłatnie można pobrać na iPada, iPhona oraz Mac’a. Zawiera tysiące brzmień instrumentów oraz gotowych sampli perkusyjnych, gitarowych i in., z których wielośladowo możemy zaaranżować akompaniament do utworu dla szkolnego chóru czy zespołu wokalnego. Uczestnicy dowiedzą się jak podłączyć gitarę elektroakustyczną do iPada oraz mikrofon aby nagrać śpiew szkolnego zespołu, zaaranżować dodatkowe instrumenty z banku brzmień oraz perkusję, dodać efekty tworząc profesjonalne studyjne nagranie w szkolnych warunkach.

 6. „Prezentacje w SWAY.com w klasach 1-8″ – Magdalena Jagiełło(1-3), Aneta Majewska (4-8)

Sway to  ciekawa i nowoczesna aplikacja dostępna w pakiecie Microsoft Office. Umożliwia tworzenie i udostępnianie, prezentacji, osobistych opowieści itp. Twórcza aplikacja  Sway jest  praktycznie nieograniczona, można z niej korzystać wszędzie: na telefonie, tablecie, komputerze. Podczas  warsztatów dowiedzą  się  Państwo jak tworzyć ciekawe prezentacje wspólnie z uczniami na lekcjach oraz udostępniać je innym osobom.

7. Scenariusze Interdyscyplinarne w PAGES na iPad – Dorota Jastrzębska, Edyta Stepuch, Iwona Sudoł

Potężny edytor tekstu z kompletem narzędzi potrzebnych do tworzenia dokumentów, które wspaniale wyglądają, i które czyta się z przyjemnością. Aplikacja pozwala wyrazić siebie zarówno w słowach, obrazach, jak i interaktywnych wykresach zawsze w najlepszym stylu. Dorzuć zdjęcie, przeskaluj je, obróć i usuń tło, a jeśli chcesz dodaj interaktywny wykres. Pages to w pełni funkcjonalny edytor tekstu, który pomoże zmienić każdy dokument w arcydzieło.

8. Gra planszowa Monster Quiz – IRS – „Przegląd narzędzi interaktywnych wspierających zajęcia nauczania wczesnoszkolnego. Zabawy motoryczne i ruchowe wspierane komputerowo.” – Arkadiusz Stefan

Interesującym pomysłem na lekcje jest gra Monster Quiz. Została opracowana przez hiszpańskiego nauczyciela języka angielskiego Jose Luisa Castano i łączy w sobie grę planszową z aktywnością Monster Quiz dostępną w SMART Lab, dodatku do programu do tablic interaktywnych SMART Notebook. Niewątpliwą zaletą tej zabawy jest jej elastyczność. Możemy grać stosując opisane przez autora zasady, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby je modyfikować i dostosowywać do własnych potrzeb lub pomysłów. Chcemy dostosować zabawę tak, aby gracze – nauczyciele nauczania wczesnoszkolnego – mogli z jednej strony poznać samą grę i inne pomoce dydaktyczne, a z drugiej dobrze się bawić. Wykorzystamy w tym celu Tiggly (http://www.tiggly.com/) oraz iMO LEARN (http://www.i3-learning.com/pl/products/hardware/i3-imo-learn) oraz oczywiście masę quizów przygotowanych przez nas w SMART Lab. Ważnym celem jest pokazanie również jak wszystkie te elementy można wykorzystać w czasie zajęć nie tylko razem, ale również każdy z osobna.

9. „Sieci szkolne MERAKI na przykładzie SP3 Ząbki” – Wojciech Kalinowski; Greeneris

Zbudowanie działającej sieci w szkolne to połowa sukcesu. Dopełnieniem tego sukcesu jest właściwe zarządzanie taką siecią oraz przede wszystkim zagwarantowanie maksymalnego bezpieczeństwa uczniom oraz nauczycielom. Warsztat prezentował będzie jak w szybki i skuteczny sposób zbudować bezpieczną i wydajną sieć WiFi w szkole. W praktyce zademonstrowane  zostaną, wbudowane w sieć komputerową, mechanizmy blokowania niepożądanych treści oraz ograniczenia przepustowości dla mniej kluczowych usług np. Youtube, Facebook. Podczas warsztatów zaprezentowane zostaną również dobre praktyki budowy sieci szkolnej na przykładzie działającej infrastruktury w Szkole Podstawowej nr 3 w Ząbkach.

10. „Drukarki 3D, czemu XYZ?” – Wykorzystanie najnowszych technologii w prowadzeniu zajęć lekcyjnych – Dariusz Michalski; Prokser

11. Mentor – TVS – Grzegorz Pielech, Grzegorz Myszka

Wirtualne Studio Telewizyjno-Filmowe TVS – technologia przyszłości w Twojej szkole.Uczniowie w roli speakera, aktora, prezentera? Tak, to możliwe z TVS! Wirtualne Studio Telewizyjne TVS to technologia łącząca elementy świata realnego i rzeczywistości wirtualnej. Służy do produkcji, nagrywania, umieszczania i emitowania w internecie materiałów video oraz programów telewizyjnych i filmowych. TVS daje nowe możliwości odkrywania i rozwijania potencjału, zdolności i zainteresowań dzieci i młodzieży. Przyjdź i zobacz!
Sobota 10 czerwca 2017 r.

1. „Zabawy interdyscyplinarne z robotem DASH w klasach 1-3” – Anna Kuśnierz

Praca z robotem Dash to nie tylko świetna zabawa, ale także nauka logicznego myślenia i kreatywności.Warsztaty maja na celu wykazać jak skutecznie połączyć elementy programowania z edukacją polonistyczną i matematyczną w klasach 1-3. Podczas ćwiczeń zostaną wykorzystane roboty dash oraz aplikacje Wonder go i Wonder blockly.

2. Programowanie na iPadzie – od podstaw do aplikacji –  Janusz S. Wierzbicki, OEIiZK na zaproszenie Cortland sp. z o.o.

Podczas warsztatu zademonstrujemy możliwość wykorzystania aplikacji Playgrounds umożliwiającego naukę języka Swift w przyjaznym dla dzieci i młodzieży środowisku. Omówimy także obudowę w postaci podręcznika i dodatkowych materiałów (kursów, podręczników) w wersji dla nauczyciela oraz uczniów dostępnych obecnie w języku angielskim. Oprócz gotowych materiałów omówimy również tworzenie własnych zadań dla uczniów oraz podsumujemy możliwości wykorzystania tabletu w programowaniu np. robotów. 

3. Ozobot – Nauka programowania z wykorzystaniem robotów na wszystkich poziomach edukacji. – Rafał Mitkowski, Anna Kazanowska

Ozobot to robot bardzo sprytny można go programować za pomocą kolorowych kodów lub online w ozoblockly.pl. Wykorzystamy lekcje informatyki do nauki znaków drogowych i zasad bezpieczeństwa na drodze. Na warsztatach zaprogramujemy też ucieczkę z labiryntu przy pomocy ozoblockly.pl.

4. „Mistrzowie Kodowania”, Programowanie #offline i #online w edukacji wczesnoszkolnej – Iwona Brzózka – Złotnicka

Programowanie #offline to ostatnio silny trend w nauce programowania, ale uczymy #offline nie dlatego, że akurat jest „na czasie” czy dlatego, że nie mamy sprzętu. #offline to szansa na metodyczne wprowadzanie dzieci (szczególnie tych najmłodszych) w świat myślenia programistycznego, a tym samym na lepsze zrozumie tego świata przez uczniów.  Podczas warsztatów odpowiemy również na pytanie, jak przejść od kodowania #offline do programowania #online? Jak i z jakich aplikacji, programów, platform możemy skorzystać podczas wprowadzania uczniów do nauki programowania z użyciem urządzeń cyfrowych?  Wszystko to oparte będzie o doświadczenia zdobyte podczas realizacji programu Mistrzowie Kodowania.

5. „Budujemy i programujemy robota LEGO w klasach 1-3” – Dagmara Siuchninska, Milena Prusarczyk

Nauka konstruowania i programowania robotów poprzez zabawę klockami Lego Mindstorms EV 3.

6. Scottie Go! najlepszym rozwiązaniem w zakresie nauki programowania w edukacji wczesnoszkolnej. – Andrzej Miszczyk; IRS

 

7. Mentor – pracownia językowa –  Grzegorz Pielech

Oswajanie języka w zintegrowanej pracowni językowej Mentor PC Pro z terminalami vCloudpoint. Dlaczego pracownia językowa? Czy z pracownią nauczysz języka szybciej i efektywniej? Jakie korzyści wynikają z nauczania języka w pracowni językowej Mentor PC PRO zainstalowanej na pracowni terminalowej vCloudpoint z programem NetSupport? Na te i inne tematy postaramy się odpowiedzieć a Państwo będą mieli okazję do przetestowania laboratorium językowego i oceny jego użyteczności od strony ucznia i lektora.

8. „Lekcje j. angielskiego z wykorzystaniem Skype in the Classroom oraz pulpitem zdalnym ucznia” – Agnieszka Kędziora i Edyta Żegnałek

Wszyscy mamy w pamięci tradycyjne lekcje gdzie grupa uczniów spotyka się w klasie aby uczestniczyć w zajęciach prowadzonych przez nauczyciela. Obecnie, nowoczesne technologie i ich narzędzia pozwalają nam na zmiany w modelu nauczania. Jednym z takich narzędzi jest Skype. Zapraszamy na warsztaty na których przedstawimy scenariusz lekcji zdalnej. Podczas zajęć na odległość nieobecny uczeń w klasie będzie mógł w pełni  uczestniczyć w lekcji, otrzymywać zadania które wykonuje cała klasa, udostępniać swoje prace, otrzymywać informacje zwrotne na temat wykonanych przez siebie ćwiczeń. Nieobecność w szkole = zero braków i zaległości.

9. „Uczymy pracy zdalnej i pracy w grupie za pomocą Office 365” – Renata Sidor

Jeśli chcecie uatrakcyjnić swoje zajęcia, usługa Office 365 jest dla Was stworzona. Na warsztatach dowiecie się jak uczniowie podczas pracy w grupie mogą zdalnie tworzyć udostępnione dokumenty i prezentacje, a następnie zapisywać je w chmurze.

10. „Programowanie od najmłodszych lat z Photonem!” – Zuzanna Olechno; MAC

Jako dostawca kompleksowych rozwiązań dla edukacji doskonale rozumiemy, że programowanie jest tylko jednym z etapów rozwiązywania problemów za pomocą komputera. Uczeń powinien się bawić programowaniem a żeby nauka była skuteczna, powinien widzieć jego efekty. Dlatego właśnie wdrażamy do polskiej oświaty Photona. Możliwe że nie słyszycie o tym robocie po raz pierwszy. Ale jest więcej niż pewne, że będziecie mogli zobaczyć go na żywo po raz pierwszy właśnie na naszym warsztacie.
· Spraw by lekcje nie były nudne. Nauczaj kodowania i logicznego myślenia przez zabawę!
· Prowadź zajęcia w oparciu specjalnie zaprojektowaną grę, pełną wyzwań, interakcji z robotem – Photonem i minigier!
· Natychmiast obserwuj efekty pracy uczniów!

 

Pod honorowym patronatem:

  

               Burmistrz Miasta Ząbki

  

Partnerzy STRATEGICZNI

Partnerzy GŁÓWNI

           

Partnerzy

                

         

   

 Patronat medialny: